Saturday, June 18, 2011

KEMBALI MENJADI SURI RUMAH SEPENUH MASA

Tanggal 11 hb Jun 2011 aku telah meletakkan jawatan ku sebagai Sales Marketing Executive di sebuah Spa milik sahabat ku. Namun pengurusan spa yg dijalankan oleh sahabatku itu tidak teratur dan dia tidak layak menjadi seorang majikan. Dia mengunakkan sistem diktaktornya yang tidak boleh diterima oleh mana-mana pekerja pun. Oleh kerana tidak keserasian itu aku terpaksa melepaskan jawatanku dan menjadi surirumah sepenuh masa.

Terlalu kekok utk berada dirumah sepanjang masa. Bosan mengelilingi hidupku. Untuk menulis....kepala ku pula asyik sakit saja. Untuk seketika waktu ini aku terpaksa memujuk diriku untuk berdamai dengan fikiran agar aku dapat kembali menulis.

Aku sendiri tidak tahu bagaimana rasanya surirumah yang lain hanya duduk dirumah tanpa membuat apa2. Sedangkan aku baru seminggu dah rasa nak cari kerja....namun aku terpaksa menangguhkannya kerana sedang merancang untuk membuat bisnes kecil2an pula.

Tuhan kabulkanlah permintaan hamba Mu ini....permudahkanlah urusanku dalam mencari rezeki yang halal lagi berkat. Amin.

No comments: