Monday, June 1, 2009

SIAPALAH AKU????

Kini aku bagaikan mengerti siapalah aku di mata mereka? Aku tidak bermakna apa-apa pada mereka setelah apa yang aku sedang alami ini.
Siapalah aku untuk diakui ada perhubungan persaudaraan setelah perniagaan yang selama ini aku usahakan jatuh?
Siapalah aku untuk diakui akan keberuntungan memliki aku sebagai sebahagian dalam ikatan kekeluargaan setelah aku tidak memiliki apa-apa???
Kini aku mengerti talian persaudaraan tidak bermakna apa-apa pun jika kita bukanlah sesiapa yang untuk dibanggakan.
Talian persaudaraan juga tidak membawa apa-apa makna pada kita jika kita tidak memiliki apa-apa pun. dan menyusahkan.
Kini aku mengerti bahawa aku kian jauh dari mereka kerana aku bukanlah sesiapa pun pada mereka.
Nun jauh disudut hati ada kalanya aku merindui masa-masa lalu yang indah disaat aku adalah seseorang dan memiliki sesuatu yang untuk dibanggakan.
Untuk mereka yang ku kenali anggaplah diri ini terlalu kerdil untuk diakui tentang kewujudannya tetapi aku berjanji bahawa aku akan menjadi seseorang untuk memperbetulkan keadaan diri ini. Kegagalan tidak bermakna aku terus gagal malah ia mengajar aku agar terus berusaha memperbaiki diri dan mengenali setiap manusia.
Terima kasih kerana menjauhkan diri dari aku.....dan terima kasih mak atas semua kata-kata mu yang berbaur kelukaan buatku kini menjadi bara yang akan membakar semangatku.

No comments: